TEL AVİZE VE ABAJUR YENİLEME


    Yeter ki biz isteyelim çoğu zaman atmak yerine yapılabilecek bir şeyler vardır. Bu sefer elimizdeki yıllarca kullanılmış ve eskimiş bir avize, abajur takımı.  Kullanacağımız materyaller bir avize teli,tül, fırfır dantel ve kristal taşlar. Elimde olan malzemeleri kullandım. Nereden temin edebileceğinizden bahsedeceğim. Yapabilecekleriniz hayal gücünüzle sınırlı diyor neler yaptığımı anlatmaya başlıyorum.



   Yatak odası için düşünülmüş gayet şık fakat eski bir aydınlatma grubunu yenileyeceğiz. Bu takımı kendi ihtiyacıma göre iki ayrı oda için farklı şekillerde değerlendireceğim. Öncelikle avizenin sadece telini kullanarak küçük prensesimizin odasına şık bir avize daha sonraki bir paylaşımımız da ise salon için iki abajur yapacağız. 

  Bu tür bir avize telini internette güvenilir alışveriş sitelerinden veya hobi malzemeleri satan mağazalardan, aydınlatma ürünleri satan yerlerden alabilirsiniz. Çok daha az maliyetle tamda kendi zevkimize uygun ürünü, el emeğimizle elde etme keyfini bir kez alınca hep bir şeyler yapmak isteyeceksiniz.

      Öncelikle avizemizin gövdesi için uygun malzemeyi seçelim. Burada ben elimde olan beyaz bir tülü kullandım. Siz uygun renkte şeffaf kurdela sararakta yapabilirsiniz. üst ve alt halkaların dışından geçirerek sarabilirsiniz. 

Avize Teline Tül Kaplama:
 
   Öncelikle her tarafını kapatacak şekilde tül avize telinin üzerine örtün. Üst küçük halka etrafında dikerek sabitleyin. Halka telinin etrafına sargı şeklinde sabitleyebilirsiniz. Üst küçük halkanın üzerine gerilen tül etrafında mümkün olduğu kadar az pay bırakılarak ortası boşaltılır. Daha sonra ki aşamayı yaparken yardım alabilirsiniz. Avizeyi üst halkadan tutarak havaya kaldırın eteklerinin alt halkayı bir iki santim geçecek şekilde çepeçevre kesin. Terar iğne ipliğinizi alarak önce karşılıklı dört kenardan sonra onların tam ortalarından ili tarafta işit tül kalacak şekilde tutturun. Son olarak yine halka telinin etrafına sararak tülü gerdire gerdire eşit pileler vererek tülü halka etrafına dikin. 

   Çok fazla resim çekemedim abajurlar yaparken daha detaylı resimler paylaşırım.

  Bu aşamadan sonra fırfır dantelleri sıcak silikon yardımıyla birleştiriyoruz. Sıcak silikonunuz yoksa dikerekte yapabilirsiniz. İçten dikim yerleri üzerinde de yine sıcak silikon yardımıyla yapıştırarak kurdela kullandım. 
   Ve son olarak elimdeki eski avizemden çıkardığım taşlarla tamamladım.

    Yapabilecekleriniz hayal güçünüzle sınırlı diyorum yine... Fırfır danteller yerine şerit tüy, tül yerine kurdela sarma ile elde edilen çok şık avizeler yapabilirsiniz. 
 
       Devam edeceğim.....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder