ÖDEM ÇAYI - 2

   Değerli dostlarım bu gün yine denediğim ve iyi sonuç aldığım bir bitki çayını sizlerle paylaşmak istiyorum. Mutfakta halen malzemeleri var ve diyet yaptığım dönemlerde sabah akşam bir bardak içiyorum. 

   Bu çayın bir hafta kullanıp bir hafta ara vererek kullanabiliyoruz. Bir çok kişi tarafından denendiğine şahit olduğum çayımız televizyonda diyet programlarında ve diyet sitelerinde sıkça rastlanan bir tarif bende sayfamızda bahsetmek istedim.
 Ödem atmaktan ziyade zayıflamaya yardımcı olduğunu biliyorum. Sabah kahvaltıdan yarım saat önce ve akşam yemeğinden yarım saat önce olmak üzere günde iki kez aç karnına kullanılması öneriliyor. Aynı zamanda her kullanım için taze olarak yapılıyor. ben bu konuyu diyetisyenimle konuşmuştum. İşe giderken zaten sabahın köründe kalkıyorum yarım saat önce kalkıp bitki çayı yapamayacağımı söyleyince farklı bir kullanım şekli önerdi.
   Şunu da söylemeden geçemeyeceğim her konuda çılgınlar gibi koşuştururken sıra kendime gelince bu üşengeçliklerim olmasa belkide bunların hiç birine gerek kalmayacak.  Neyse doktorun önerisine gelelim sabah yerine akşam işten gelir gelmez aç karnına hemen bir bardak yapıyordum. İkinci bardağı ise hemen yatmadan on onbeş dakika önce böylece gerektiği gibi günde iki kez kullanılmış oluyor. Üzerine basarak sabah akşam yapılabilirse çok daha etkili olacağını söylemesine rağmen tabi ki ikinci alternatifi uygulaya bilmiştim.
  Çayımızın Malzeme Listesi ve Yapılışı
Bir tutam Mısır Püskülü
Bir tutam Kiraz Sapı
Bir Tutam Funda Yaprağı
2 veya 3 adet Avakado yaprağı
Bir dilim taze zencefil
       Büyükçe bir bardağa alınır. Üzerine kaynar su eklenerek demlenmeye bırakılır.  
   Bitki çayları yapılırken aksi söylenmedikçe demleme yöntemini kullanıyoruz. Bazı bitkilerin kaynatılması gerekebiliyor. Hangi bitkinin neye iyi geldiğinin yanında olumlu etkilerinden faydalanabilmek için hangi bitkiyi nasıl hazırlayacağımızı da bilmek zorundayız.

   Daha pratik olması için taze zencefili yıkayarak silindir şeklinde bir parmak genişliğinde dilimleyerek buzlukta saklayabilirsiniz. Taze zencefili olduğu gibi buzdolabının dolap kısmında bir buzdolabı poşetiyle muhafaza ederek de kullanabilirsiniz. Her gün ucundan gerekli miktarda keserek çayınıza ekleyebilirsiniz.

   Çayımızda kullanılan bitkilerin bir çok sıralayabileceğimiz faydası bilinmekte biz bu listede sadece zayıflama ve ödem atmaya yardımcı olması yönünden etkilerini yazıyoruz. Daha fazlasını ilgili İnternet sitelerinden öğrenebilirsiniz.

Funda Yaprağı: Sindirim sitemini çalıştırır yağ yakıcı etkisi vardır.
Mısır Püskülü: Yağ yakımına katkısı büyüktür.
Kiraz sapı:  Sahır sultan biliyor artık kilo verme deyince kiraz sapını :)
Avakado yaprağı: İdrar söktütür, şeker dengesine faydası vardır.
Taze Zencefil:Genelde bağışıklık sistemi üzerine etkileri ve soğuk algınlığına karşı etkileri konuşulur. Fakat bunun yanında hazmı kolaylaştırır zayıflama sürecinde etkilidir. Hatta kolon kanserine karşı önleyici özelliği olduğu bilinir.

    İki şeyin tekrar altını çizmek istiyorum birincisi bunlar benim kişisel deneyimlerim ve herkez de aynı sonucu vermeyebilir. İkincisi ise lütfen kendi sağlığınız için uygun olmadığını düşündüğünüz çayları denemeyin.


   Formda kalmak bir yaşam şeklidir... Burada buluşmaya devam edelim daha konuşacak çok şeyimiz var. Sağlıklı ve formda kalın...


2 yorum:

  1. Ahh ahh hamileyken neredeydin sen 😀 ödemlerden davula benzemistim de 😀

    YanıtlaSil
  2. Faydalı bir paylaşım olmuş..Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil