DİYETE BAŞLAMADAN YAPILACAK ALIŞVERİŞ....



    Neymiş efendim "yiyormuş yiyormuş kilo almıyormuş :) Bende yiyorum yiyorum.. Kilo alıyorum... Hiç bir zaman inkar etmedim yaptığım şeyi... Yemeyince de veriyorum. İşte bu döngünün istediğimiz yönde çalışmasını sağlamak için kilo vermeye karar verdiğimizde önce küçük bir alışveriş yapmak gerek... Bu "yiyormuş yiyormuş kilo alamıyormuş" mevzusunu ilerde mutlaka konuşalım:)


Yukarıda resimlerini gördüğünüz zamanında diyetisyenin verdiği tarifler ve listeler üzerine hazırladığım bir menü burada bahsedeceğim bu tip bir alışveriş listesi değil önümüzdeki günlerde  bir sayfa altında kendi tariflerimi vermeye başlayacağım. Bu tarifler diyetisyeninizin önerileri doğrultusunda öğün alternatifi olabilecek tarifler olabilir.  Sizinle paylaştıklarım uzman görüşü değil 20 yıldır gerek uzman yardımıyla gerekse kendi imkanlarıyla kilo kontrolü yapmaya çalışan birinin tecrübeleridir.

   Gelelim alışveriş listemize... İşin en keyifli tarafı ama ne yapıyoruz bu satırlara kadar okuduğunuza göre konuyla yakından ilgileniyorsunuz demektir alışverişe "tok" çıkıyoruz :)  
    Hatta mümkünse her zaman alışverişe tok çıkıyoruz..İnsan aç olduğu zaman ihtiyacından çok daha fazlasını alıyor. 

Bu tamamen benim kişisel alışveriş listem ne zaman diyete başlasam çıkar bunları alırım önce ve diyet boyunca dolabımda olmalarına dikkat ederim.
  • Kepekli ekmek
  • Yumurta*
  • Marul
  • Maydanoz
  • Limon
  • İnce bulgur*
  • Pilavlık bulgur
  • Domates
  • Yoğurt *
  • Müsli veya yulaf
  • Türk kahvesi
  • Kullanabileceğim çaylar*
  • Meyve
  • Beyaz Peynir
  • Tarçın*
  • Badem veya Fındık* ( her zaman olmuyor çocuklar saolsun )



          * Yemek hazırlamaya vakit olmadığında kurtarıcılar...

      Bunları öğün gibi düşünmüyoruz özellikle çocuklu evlerde günlük yapılan yemekleri dozunda tüketirken listedekileri kullanarak kendi menümüzü diyete çevirmiş oluyoruz. Çalışırken en büyük telaşelerden biride her gün ne yemek yapacağım iken birde kendine ayrı bir menü hazırlamanın ne kadar zor olduğunu bilenlerdenim.Ve bunları alışkanlık haline getirdiğimizde ilerleyen zamanlarla kiloların kendiliğinden bizi terk ettiği de tecrübeyle sabit.

  Şunu da söylemeliyim sağlığınızla alakalı bir engel olup olmadığını mutlaka bilmeniz gerek. Her şeye rağmen kilo veremiyorsanız karamsarlığa kapılmadan bir uzmandan yardım almalısınız, küçük bir tedaviyle her şey yoluna girebiliyor. 

Sonraki yazılar: 
  • Listemizde * işaretli olan ürünlerden nasıl faydalanıyoruz.
  • İnce bulgur diyet ilişkisi :)
  • "Yiyormuş yiyormuş kilo alamıyormuş" Hayat sana güzel:)
 
    Sizleri sıkmamak adına mümkün olduğu kadar kısa ve öz aktarmaya çalışıyorum nacizane görüşlerimi sizinde aklınıza veya başınıza gelen daha fazlasını yorumlarda konuşmak isterim.


Sağlıklı ve Mutlu Kalın...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder