KOLAY POĞAÇA

      Sayfamızı açarken ısrarla üzerinde durduğum bir konu vardı pratik yani fazla vaktimizi almadan yapabileceğimiz tarifler vermeye çalışacağım.
    Tariflerimizi iki başlık altında toplayacağız. Bunlardan biri PRATİK DİYET TARİFLER ikincisi ise PRATİK TARİFLER... Resimden de anlaşılacağı üzere bu tarifimiz ikinci grupta :)

     Evdeki herkes bizimle birlikte diyet yapmadığı için bu tür bizi fazla mutfakta tutmayacak tariflere ihtiyacımız olacak. Önce tarifimizi verelim sonra üzerine konuşalım.

Malzemeler:
1.5 su bardağı Süt
1 Kibrit kutusu kadar Tereyağ
2 Yumurta
Un (Aldığı Kadar :)) yaklaşık 2- 3 su bardağı kadar alıyor
1 Paket Kabartma Tozu

Yapılışı: 1.5 su bardağı süt, oda sıcaklığında tereyağ ve iki yumurta ( yumurtalardan birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılır)
Derince bir kapta karıştırılır üzerine  un ve kabartma tozu eklenerek yoğurulur. Unu yavaş yavaş eklenir. 

Çeviz büyüklüğünde parçalar şekillendirilerek yağlanmış tepsiye dizilir. Yukarıda verilen ölçülerle Çap 26 tepside 10 adet poğaça yapabilirsiniz. ayırdığımız yumurta üzerine sürülerek ısıtılmış fırına sürülür.


Çok mutfakta vakit geçirmeyi tercih etmeyenlere zahmetli görünmüş olabilir :) Buraya kadarki kızmı 5 dakikada yani fırın ısınana kadar yapıp 180 derecede 15-20 dakikada üzeri kızarana kadar pişirebilirsiniz. Hamur mayalansın diye beklemek yok ama çok güzel kabarıyor. 

    Miktarı az ve yapımı kolay olduğu için bu tarifi bu ölçülerle sıkça kullanıyorum. 

                                Ne diyelim kolay gelsin ve Afiyetler olsun....


               Aşağıda yorum görmeyince merak ediyorum...👀




12 yorum:

  1. Pratik bir tarif.Ellerinize, emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, kolay atıştırmalık. :)

    YanıtlaSil
  3. görüntüsü çok güzel, kolay bir tarif, denemek isterim :)
    izleyiciniz oldum, siz de beni izlerseniz çok sevinirim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) izlemeseymişim ben de:)takibe de aldim yazılarınızı okuyorum sevgiler:)

      Sil
  4. Eline sağlık çok güzel görünüyor :D

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar. :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık pratik ve hoş..

    YanıtlaSil