AFYON USULÜ YAPRAK SARMASI

Çok büyük olasılıkla daha önce karşılaşmadığınız çok lezzetli, lezzetli olduğu kadar yapımı diğer sarmalara göre kolay çocukların çerez gibi tükettiği bir lezzetle karşınızdayım... Önce tarif:   




Malzemeler:
Asma yaprağı 
2 Su bardağı ince bulgur
1.5 su bardağı kaynar su
Yarım tavuk göğsü
1 orta-boy kuru soğan
1 Yumurta
Yarım çay bardağı Sıvı yağ


Yapılışı:
Öncelikle 2 su bardağı ince bulgur 1.5 su bardağı kaynar su ile ıslatılarak soğuması beklenir.  Bu arada soğan ve tavuk göğsünü doğrayabilirsiniz. Günlük kendimiz için yaparken bu ölçülerde yapıyorum. Daha fazla miktarda yapacaksanız soğanları ve tavuğu mutfak robotunda da doğrayabilirsiniz. Eğer mutfak robotu kullanacaksanız tavuğun bir kısmını ayırıp bıcakarası gibi doğramanızı tavsiye edebilirim. 

   Soğuyan bulgur ile doğranan soğan, tavuklar,bir yumurta, sıvıyağ, tuz ilave edilerek fazla ezmeden yoğurulur. Böylece içi hazırlamış oluruz, yapraklarımız ve orta boy bir tencere alarak sarma işlemine başlayabiliriz.

 Sarma işlemi bittikten sonra, üzerine bir çay kaşığı tuz, bir yemek kaşığı sıvıyağ, sardığınız dolmaların üst hizasına kadar su ekleneklenir. Ağırlık olarak resimdeki gibi dolma taşı veya uygun bir tabak kullanabilirsiniz. Suyu ağırlığı koyduktan sonra eklemekte fayda var.
  Kaynayana kadar orta ateşte, kaynadıktan sonra yaklaşık 30-40 dakika kısık ateşte pişirebilirsiniz.

Yaprak:
   Salamura yaprak da kullanılabilir. Fakat ben mevsiminde toplanıp derin dondurucuda saklanmış yaprağı tercih ediyorum.
   Taze yapraklar üst üste dizildikten sonra kaynar suya sokup çıkartılarak buzdolabı poşedi ile derin dondurucuda saklanabiliyor. Ben çok mecbur kalmadıkça salamura yaprak kullanmıyorum. Kilo verirken ödemden kaçınmak için tuzdan uzak duruyoruz biraz bu sebeple birazda bazı markalar dışında taze yaprağın lezzetini bulamadığımız için.

Veee Afiyetler olsun efenim :)

Bu da durun bir fotografını çekeyim adlı çalışmamız :)) 



                                       
    Kilo verirken glisemik indeksin öneminden bahsetmiştik. Glisemik indeksinin düşük olması, doyurucu ve besleyici olması açısından bizim diyetimize katkısı ev ahalisinin sağlığı için sayfamızda bulgurla yapılan değişik tariflere sık sık yer vereceğiz. 

    Ayrıca ben bu sarma tarifini Ustasından yani Değerli Kayınvalidem Emine Akcan' dan öğrendim. %100 yerli Afyonkarahisar Lezzetidir. Hani beğenmesseniz ücret iade iddası vardır ya o derece yani:) 
     
    Formda kalmak bir yaşam şeklidir... Burada buluşmaya devam edelim daha konuşacak çok şeyimiz var. Sağlıklı ve formda kalın...
   
   Aşağıda yorum görmeyince ne düşündüğünüzü merak ediyorum...👀





10 yorum:

  1. Sarmanın bu çeşidini duymamıştım.Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli oluyor denemenizi tavsiye ederim. Yorumunuz için teşekkür ederim...😊

      Sil
  2. Bak bunu bende bilmiyordum. :) Ama her türlü yerim sarmayi :) eline saglikkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli deneyin derim😊Yorumunuz için teşekkür ederim...😊

      Sil
  3. değişik, tavuklu ve ince bulgurlu, mutlaka çok lezzetlidir, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir lezzet alışkanlık yapıyor😊 Yorumunuz için teşekkür ederim...😊

      Sil
  4. Aaaa ilginç ilk kez görüyorum tavauk göğüslü ve ince bulgurlu iç hazırlandığını vallahi merak ettim tadını... Hoş ben hayatımdan tavuğu çıkarma yolunda ilerliyorum. Ya da bahçede yetiştirilen tavuk tercih ediyorum desem daha doğru olur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir deneyin derim, kıymaylada güzel oluyor ama tavuklu çok güzel oluyor:)) Doğal tavukla daha da lezzetli olur. Yorumunuz için teşekkür ederim...😊

      Sil
  5. Babam şeker hastası olduğu için biz de sarmayı bulgurla yaparız ama tavuk konulduğunu ilk kez duydum. Tavuğu çok sevdiğimden büyük ihtimalle bu çeşidi de severim.

    YanıtlaSil
  6. ben cok defalar yedım cok begendım hafıf bır yemek zayıflamaya cok yardım edıyor ellerıne saglık kızım

    YanıtlaSil