FIRINDA KELEBEK TAVUK VE PATATES

    Malum biz diyet yapanlar pişirme alternatifinde fırın olan yemeği fırında tercih ediyoruz. En pratik yemeklerden biride fırında tavuk. Tabi tavuğun kelebek dediğimiz kısmı biraz kalorisi yüksek kısmı ama fırında yaparak umarım bunu tolere edebiliriz. Çünkü çok lezzetli 😋


Malzemeler: 
Kelebek tavuk parçaları: Yarım kilo
2-3 Orta boy patates
1 Orta boy domates
1 Orta boy soğan
5-6 Adet Köy Biberi
2 Yemek kaşığı sıvıyağ
Arzuya göre baharatlar
Tuz

  Patates ve tavuklar arzu edildiği gibi baharatlanarak resimdeki gibi tepsiye dizilir ve yaklaşık 45 dakika 180 derecede pişirilir.

   İşin tarif kısmı bu kadar çok pratik bir tarif olmasına karşın bulgur pilavı ve salata eşliğinde şık bir sofranın baş köşesinde yerini alacaktır. İki parça tavuk bir iki parça biber, domates, 5-6 yemek kaşığı bulgur pilavı ve bol salata eşliğinde kendinize hem lezzetli hemde şık bir tabak hazırlayabilirsiniz. Patatesler bizim için değil söylememe gerek yok değil mi? 👀 Baharat konusunda ise genelde tariflerde ucunu acık bırakıyorum çünkü kişiye göre tercihler değişebilir. Bu tarifi yaparken ben biraz kekik ve karabiber kullanıyorum. Evdekiler çok baharat sevmedikleri için masada kendim için kekik ve pul biber bulunduruyorum. Böylece herkesin severek yediği diyetimizi bozmayan bir akşam yemeğinin sonuna daha gelmiş bulunuyoruz...

                                                    Afiyetler Olsun Efendim  ✋


               Formda kalmak bir yaşam şeklidir... Burada buluşmaya devam edelim daha konuşacak çok şeyimiz var. Sağlıklı ve formda kalın...
   

   Aşağıda yorum görmeyince ne düşündüğünüzü merak ediyorum...👀



6 yorum:

  1. Harikasın... Hem kolay hem de gösterişli bir yemek olmuş bayıldım canım çekti vallaa :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En pratiklerden biri yorumunuz için çok teşekkür ederim...😊

      Sil
  2. Fırında patatesli tavuğa ben de bayılırım ama artık patatesini yemiyorum. Bir süre böyle, beslenme düzenim oturunca tadımlık yemeyi düşünüyorum.

    Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende patateslerinden yiyemiyorum şimdilik:) Söylediğiniz gibi belli bir düzene girince ufak kaçamaklar yapılabiliyor.
      Yorumunuz için çok teşekkür ederim...😊

      Sil
  3. nefis görünüyor, ben de çok severim bu tarz yemekleri :)

    YanıtlaSil