MAKARNA NASIL YENİR?



Bu ne biçim diyet sayfası makarnadan girdik konuya çıkamıyoruz :) Diyenlereeeee  " Doğru pişirirsek makarna candır" yazımızı öneriyoruz. Önce onu okuyorsunuz sonra bunu, okuyanlar hatırlarlar makarnayla ilgili bir yazı daha yazacağımdan bahsetmiştim.



    Biz burada gündelik pratik işimizin gücümüzün arasında yapabileceğimiz tariflerden sıkça bahsedeceğiz.
Makarna konusunda bir türlü anlaşamayan dört kişilik bir ailem var. Her kez farklı soslarla yapmamı istiyor. Çocuklar büyümeye başlayınca bu evde tartışmalara yol açmaya başladı. Tartışma diyeyim ben siz iki küçük cadının tartışmasını hayal edin :)
- Hayır yoğurtlu yapmayacak!!!!
-Kıymalı istemiyorum!!!
-Salçalı soslu olsun...
                          Haydaaaaaaa.......
    Eeee mutfakta ben olduğuma göre tartışılacak fazla bir şey yok aslında :)

    Sonunda her anne gibi bende bu işe kendimce bir çözüm buldum. Aşağıda kısaca tarif edeceğim şeyi belkide bir çoğunuz yapıyorsunuz ben yapmayanlar için ufak bir hatırlatma olsun istedim.

     Bildiğimiz "7 dakika" kuralıyla makarnamızı yapıyoruz. Bu gün akşam yemeğinde bizimkiler için yaptığım makarnanın resmini de paylaştım sizlerle çok daha şık sunumlarla arkadaşlarımızla makarna partisi veriyoruz kızlarımla:)

     Aslında artık bir şey anlatmama gerek yok sanırım yaptığım sosları sayayım. Evde hangileri varsa duruma göre değişebiliyor aklıma gelenleri sayıyorum:

Yoğurt (Sarımsaklı olabilir)
Kıyma ve salçalı sos
Rendelenmiş kaşar
Maydanozlu beyaz peynir
Ketçap
Mayonez
vesaire....
    Makarnayı ortada büyük bir kaseye koyuyorum çevresine küçük kaselerle sosları sıralıyorum. Herkes tabağına makarnasını alıp istediği şekilde lezzetlendiriyor... Çocuklar için keyifli de oluyor hele birde arkadaşları var sa :)

    Bir kere kavga çıkmıyor:) herkes mutlu ayrıca ana yemeğin figüranı olan makarna birden başrol kapıyor... On dakikada bir öğün hazırlamış oluyorsunuz... Biz ana konudan fazla çıkmadan konuyu bağlayalım yine mümkün olduğu kadar bu öğünü öğle yemekleri için tercih etmekte fayda var ve tabi miktarı çok önemli, özellikle soslarda öyle çok yağlı ve kalorili olanları tercih etmeden tüketirsek en azından kilo almamış oluruz :)

    Resimde de gördüğünüz üzere yanına küçük bir salata yapıp kendim için küçük bir porsiyon makarna hazırlıyorum. Burada önemli olan ev ahalisinden farklı birde kendimiz için yemek yapma zahmetine girmeden diyeti sürdürebilmek. Ekmek yemeyeceğimizi söylememe gerek var mı :)
    Yine çoçuklar mutlu biz mutlu bir öğünü daha atlattık....   Çok yerseniz biraz yürüyün... :)
                                                                              
                                 Sizin makarnanız nasıl olsun? Yorumlarınızı bekliyorum...


    Formda kalmak bir yaşam şeklidir... Burada buluşmaya devam edelim daha konuşacak çok şeyimiz var. Sağlıklı ve formda kalın...



Sonraki yazılar:

  • Pişirirken glisemik indeks
  • Kahvaltı ( Pratik gün aşırı kahvaltı )
  • Akşam yemekleri
  • Pratik Diyet Yemek Tafifleri
  • Kas ve yağ ilişkisini bilmeli

2 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş
    Sayfama beklerim https://yemeksagliktir.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Emeğinize sağlık sayfanıza bakıyorum. Takip etmeniz beni mutlu eder. :)

    YanıtlaSil