SOFRA ADABI

    Akşam yemeği diye bir şey olmasa aslında kilo diye bir problemimizde olmayacak. Sizleri bilmiyorum ama benim için durum tamamen bundan ibaret. Günün bütün öğünlerini gayet başarılı bir şekilde atlattıktan sonra akşam öğünlerinde rotadan çıktığım zamanlar alıyorum kiloyu yani hayatın akışına uymayan bir durum yok aslında...


   Bende bütün anneler gibi aile fertlerinin aynı masada buluştuğu günün en güzel öğününü için elimden geleni yapıyorum. Adettir bizim buralarda bilirsiniz o sofraya hep birlikte oturulur. 

   Berekettir ailenin bir masada toplanması, saygıdır ,sevgidir, bağlılıktır.... Eeee klasik Türk annesi ver bakalım kiloları verebiliyorsan şimdi... 

   Akşam yemeklerini daha az hasarla atlatmak için kendime göre yöntemler buldum bunları sizlerle paylaşmak istiyorum.

-  Akşam yemeğinden yarım veya bir saat önce kullandığınız bir bitki çayı içilebilir. İştahı kapatıyor.
- Mutlaka yemeğin başında o öğünde yiyeceğimiz miktar kendi servis tabağımıza alınmalı. Bu en önemli madde ne kadar yediğimizi bilmek zorundayız.
- Sofrada her zaman rahat ulaşabildiğimiz bir noktada salata olmalı.
- Akşam yemeklerinde pilav türevleri tercih edilmemeli illaki isteniyorsa bulgur pilavı veya makarna tercih edilmeli ve bir porsiyonu geçmemeli:) En fenası ;)
-Pilav türü bir çeşit varsa ekmek yememeli
-Yemek için mümkünse Saat 19:00'u geçmemeli, geçerse öğün daha hafif olmalı...
-Akşam yemeğinden sonra tatlı alışkanlığı varsa buna bir son vermeli:)

    Yapmamız gereken aslında börekleri baklavaları çeşit çeşit hamur işlerini gömmemek :) Özellikle akşam yemeklerinde....

     Her şeye rağmen seviyorum bu bağlılığımızı varsın biraz balık etli olalım:) Birliğimiz dirliğimiz bozulmasın...



         Formda kalmak bir yaşam şeklidir... Burada buluşmaya devam edelim daha konuşacak çok şeyimiz var. Sağlıklı ve formda kalın...



Sonraki yazılar:

  • Pişirirken glisemik indeks
  • Kahvaltı ( Pratik gün aşırı kahvaltı )
  • Pratik Diyet Yemek Tafifleri
  • Kas ve yağ ilişkisini bilmeli

2 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş, listedeki çoğu şeye dikkat ediyorum fakat bitki çayının iştahı kestiğini bilmiyordum :)) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yorumunuz için çok teşekkür ederim... O olay şöyle oluyor mide doluyor ya insan istese de fazla yiyemiyor:) Düz mantık yani Fizikten maddenin tanımından :) Teşekkürler sevgiler

      Sil