ÖDEM ÇAYI

   Sayamayacağım kadar çok ödem çayı deneyimim oldu. Kimini  gittiğim diyetisyenler önerdi, kimi arkadaşlarımdan veya İnternet'ten gördüm denedim.
İçlerinde en çok faydasını gördüğüm işe yaradığını düşündüğüm yeşil elma çayını sizlerle paylaşmak istiyorum. 

Başta bahsetmekte fayda var bebek bekleyenlerin kullanması önerilmiyor. Aynı zamanda limon yoğun olduğu için tansiyon probleminiz varsa da kullanmayın lütfen. Sağlığınız için bir sakıncası yoksa  deneyebilirsiniz. Bu çayla 2013 yılında tanıştım ve 4 yıldır ödem problemim olduğunda başka çay kullanmadım. Şunu söylemeliyim öyle tadı çok güzel değil, zaten hangisinin güzel ki :) gün içinde tamamının aralıklarla tüketilmesi gerekiyor. Haftada en çok iki kez tekrar edilebiliyor. Çayı ilk duyduğumda bu kuralları da duydum ve uyduğumdan olabilir sorun yaşamadım. 



Malzemeler:
Bir Adet Yeşil Ekşi Elma (Ekşi Elma Şart)
Bir Adet Limon,
10 Adet top karabiber
10 Adet Karanfil
1 Adet Çubuk Tarçın       

   Elma ve limon yıkanıp çekirdekleriyle birlikte kullanılıyor. Bütün malzemeler 2 litre suyla kaynamaya başladıktan sonra 10-15 dakika kaynatılıyor. Ben ocağı kapadıktan sonra içilebilecek sıcaklığa gelene kadar bekletiyorum ve sonra süzüyorum. 

Tüketim Şekli: Yemeklerden yarın saat önce sıcak veya soğuk, yemeklerden bir kaç saat sonra sıcak veya soğuk tüketilebilir. Tercihim yemekten yarım saat önce sıcak olarak tüketmek. Ayrıca sabah yapıp o gün akşama kadar tüketilmesi gerekiyor. Gün içinde insan fazla bir şey yiyemiyor çünkü şişiyorsun :) ister istemez diyete katlı sağlamış oluyor. Ayrıca eğer çok ödem yapan bir bünyeye sahipseniz önce tuzu azaltmanızı tavsiye edebilirim. 

   Çayı bir gün arayla yaptıktan bir gün sonra tartıda bir iki kilo azaldığını ve el ve ayak parmaklarımda hissedilir derecede rahatlama olduğunu da söylemeliyim. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şey dozunu fazla kaçırmamak. Zaten gördüğünüz üzere içindeki malzemelere bakıldığında gayet etkili bir ödem çayı bu sebeple önerilere uygun olarak kullanmalıyız. 

İçindeki Malzemelerin tek tek etkilerini de paylaşmak isterim:

Yeşil Ekşi Elma:  Yüksek lif içerir ve yüksek anti-oksidan özelliği vardır.
Limon: Limon için ayrı bir makale yazmak gerekir :) Enerji verir ama tansyonu düşürdüğü için fazlasından kaçınılmalıdır.
Top Karabiber: Hazmı kolaylaştırır , şişkinliği azaltır.
Karanfil: Kitap yazılır:) Biz çayımız açısından düşünürsek Bulantıyı geçirir, şişkinliği engeller.
Tarçın: Uzun süre tokluk hissi ve enerji verir. (Kanın Pıhtılaştırır Dozu Önemlidir.)

  


2 yorum:

  1. Ben de deneyeyim özellikle yeşil elma ve tarçına bayılırım :) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Umarim işinize yarar çok teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil