TAVUKLU SOSLU SALATA

Tabi ki salata... Her zaman salata... Salatayı öğün olarak düşünenlere geliyor bu tarifimiz... Diyet yaptığım dönemlerde bu tür diyetimde kullanmam gereken bütün besin gruplarını içeren salatalar sıkça yapıyorum... Önce tarif....



Malzemeler :
Yarım göbek Marul
2 çorba kaşığı Mısır
2 orta boy domates
3 orta boy salatalık turşusu

Bütün malzemeleri istediğimiz şekilde doğrayıp karıştıyoruz... 

Salatayı evde bulunan melzemelere göre çeşitlendirebilirsiz.  Burada salata içinde kullanılan malzemeler çok bağlayıcı değil çünkü salatamızın lezzeti sosu ve tavuklarından geliyor. Salatada mısır turşu sevmeyenler olabilir yani salatayı istediğiniz gibi yapın derim ben :) Resimdeki bizim tercihimiz. Salata sosunun tarifine aşağıdaki linki tıklayarak ulaşabilirsiniz.
SALATA SOSU 

Terbiyeli tavuklar....  :)  Terbiyeli tavuk konusunda çok farklı söylentiler var daha net ifadeyle çok farklı uygulama şekilleriyle karşılaşabilirsiniz. Ben iki şekilde yapıyorum ve gayette güzel olduğunu söylemeliyim.

    Terbiyeli Tavuk 1:  Birinci tarifimiz daha çok mangal için diye düşünülebilir fakat yağsız tavada da gayet güzel oluyor.
     Malzemeler bir tavuk göğsü için : 1 çorba kaşığı yoğurt, 1 çorba kaşığı sıvı yağ, 1 tatlı kaşığı salça, 1 çay kaşığı kekik ve arzu edildiği şekilde tuz ve baharatlar... Tavuklar doğranarak bu karışımda bir gece bekletilebilirse yeterli olur.

    Terbiyeli Tavuk 2:  Sadece tavada kızartarak tapabileceğimiz bir tarif, diyet yaparken çok tercih edilmese de çocukların çok beğendiği bir lezzet, bu sebeple sık olmasa da arada yapıyoruz.
     Malzemeler bir tavuk göğsü için: 1 Adet yumurta, 1 yemek kaşığı un,tuz ve arzuya göre baharatlar. Bu tarifte tavukları hiç bekletmiyoruz. Genelde jülyen şekilde doğranmış tavukları yukarıdaki karışımla yoğurur şeklide karıştırarak kızgın yağda kızartarak servise hazır hale getirebiliriz.


   Şimdi bu iki tariften çok farklı üçüncü bir alternatifimiz var.        Acelemiz olduğu zaman veya tavukları daha yumuşak istiyorsak kullanabiliriz. Doğradığınız tavukların üzerine bir şişe maden suyu açıyorsunuz. İşin aslı ben bir numaralı tarifi hazırladığımda da içine maden suyu açıyorum özellikle mangal için kanat marine ediyorsanız maden suyu yardımıyla İstanbul' daki kanatçılar ile yarışır bir lezzete ulaşabilirsiniz.
tarifimizdeki tavukları hazırlarken sadece üzerine maden suyu ekledim. 
Maden suyunda 15 dakika bekledikten sonra süzerek baharatlarını ekledim ve yarım çorba kaşığı yağda tavada pişirdim.

Son olarak yaptığımız salatayı sos ve tavuklarla servise hazırlıyoruz. Diyetlerim de bu tarifi öğle veya akşam öğünlerinde ana yemek olarak kullanıyorum. 
   

Umarım öğün alternatiflerinizi arttırmak adına faydası olmuştur. 

 Görüşmek dileğiyle yorumlarınızı bekliyorum...👀
  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder