KIŞ HAZIRLIKLARI- 3 - MENEMENLİK ve DOMATES ÇORBASI

Menemenlik kış aylarında bir köşede bulunması gereken en önemli hazırlıklardan biri. Biz şimdi aynı anda menemenlik ve domates çorbasını için hazırlık yapacağız.


Malzemeler:
2 kg kıl biber veya köy biberi ( Tercih edileni ince kıl biber)
5 Kg Domates
2 Su bardaı sıvıyağ
1.5 - 2 Çorba kaşığı tuz (İsteğe göre)
Biberleri içindeki tohumları temizlendikten sonra doğraya biliriz. Eğer biberleriniz ince kahvaltılık biber ise direk ayıklamadan doğrayabilirsiniz. Diğer biberler için ben çekirdeklerini ayıklamayı tercih ediyorum. Domateslerin kabuklarını soyuyoruz ve derince bir tencereye alıyoruz. Daha sonra domates çorbası hazırlamak üzere kışlık konserve yapacağız. Bu sebeple öyle çok ince soymak için uğraşmayın hızlı hızlı soyabilirsiniz. Kabuklarını soyduğumuz domatesleri küçük küpler şeklinde doğruyoruz.  Büyük bir tencereye ki ben küçük bir kazan kullanıyorum iki su bardağı sıvı yağı aldıktan sonra biberleri bir miktar soteliyoruz. Fazla değil rengi hafif değiştikten sonra doğranmış domatesleri ilave ediyoruz.
Yaklaşık menemen yaparken pişirdiğimiz kadar pişiriyoruz fakat uzun süre kavanozda kalacağı düşünülerek bir miktar diri bırakabiliriz. Ve son olarak tuzunu ilave edip kavanozlama işlemine geçiyoruz. 
  Kavanozları kapatmanın iki yolundan size uygun olanını tercih edebilirsiniz. 
1- Menemenliğiniz kaynarken kavanozlara doldurarak kavanoz kapaklarını sıkıyoruz. Ve Kavanozlar ters olarak soğumaya bırakıyoruz.
2- İkinci yöntem ise menemenliğiniz bir miktar soğuduktan sonra kavanoza doldurup kavanozlar ters olarak bir tencereye dizilir. Kavanozların yarınısına gelecek şekilde su doldurarak kaynatılır. Burada dikkat edilmesi gereken ılık su koyulur ve kaynadıktan sonra 15 dakika kadar kaynatmak yeterlidir. Yine kavanozlar düz bir zemine ters olarak dizilir ve soğumaya bırakılır.
   Bu arada unutmadan söyleyeyim. Bu miktarlarda domates ve biberle 16 kavanoz menemenlik hazırlayabilirsiniz. Ben 15 kavanoz yaptım... Akşam yemekte ne vardı siz tahmin edin... O kadar uğraştıktan sonra birde akşam yemeği yapmak mesele doğrusu.

  Kış boyu afiyetle yemeniz dileğiyle... Afiyetler Olsun Efendim.

Menemenlik uğraşımız devam ederken yan ocaklardan birinde de domates kabuklarını yarım çorba kaşığı tuz ekleyerek bir saat kadar kaynatıyoruz. 

DOMATES ÇORBASI İÇİN TIKLAYABİLİRSİNİZ.

Yorum göremeyince ne düşündüğünüzü merak ediyorum 👀




3 yorum: