ÇOCUK YATAĞINDAN SEDİRE


Sevgili dostlar eski eşyalarımı kullanmaya devam edebilmek için bir yenileme süreci başlattım. Ve artık yavaş yavaş sizlerle paylaşabileceğim hale geldi.  
Zaman çok hızlı geçiyor iki çoçuğumunda kullandığı ikeadan aldığımız on yıllık çocuk yatağımızla başladık. 
Resimde çok belli olmuyor ama özellikle köşelerde çok fazla deformasyon var. On yıldır kullanıyoruz. Üzerine resim bile yaptılar. Öjeden cifle ovulmaya her türlü  muameleye maruz kaldı😊
Nasıl yenilediğimden önce bu süreçte neleri ne için yenilediğimide sıralamak istiyorum...
Çocuk yatağı .... SEDİR
Kahverengi zigon sehpa takımı.... BEYAZ 
Kahverengi sandalyeler... BEYAZ
30 Tl ye alınmış kahverengi balkon masası
Tahta Peçetelik ve Tepsi
İkea oyuncak dolabı
2 adet Tabure
Bazılarını atmak üzereyken artık evin en güzel mobilyaları halina geldiler.
Bu arada bu saydıklarımın hepsini boyamak için 40tl boyaya, 30 tl de cilaya olmak üzere toplam 70 tl harcadım. Burada ben tamamen amatör ve bu işi ilk defa yapan biri olarak yaşadıklarımı sizlerle paylaşacağım. Boya olarak Polisan X1 kullandım. Aynı boyanın cilasınıda aldım. Şunu söylemeliyim eğer benim gibi bir çok şey boyayacaksanız ve boyayacağınız eşyalar dış mekanda kullanılacaksa maddi olarak bu boyayı kullanmanızı tavsiye edebilirim. Ancak daha az ve evde kullanacağınız mobilyalarda aprilik boya ile daha iyi sonuçlar alındığını duyuyorum. 
ÇOCUK YATAĞINDAN SEDİRE....
Yatağımız beyaz olduğu için iki kat boya yapmam yeterli oldu. Bu arada polisan X1 asla kokmuyor. Bu da çocuklar evdeykende devam edebildiğim için büyük kolaylık oldu. Birinci katı sürdükten sonra kurumaya bırakıp ikinci katı ertesi gün sabah sürdüm.
Boya için küçük rulo kullandım. Ruloyu iz bırakmadığı için tercih ediyorum. İz veya boya akması istemiyorsanız ruloyu boyaya bir kez batırdıktan sonra rulonun üzerindeki boya tamamen bitene kadar boyama işine devam etmelisiniz. Geçtiğiniz yerden tekrar tekrar geçmeli, iz bırakmadan boyadığını görene kadar sürmeye devam etmelisiniz. Aslında boya yapmanın en önemli püf noktası ruloya çok fazla boya almamak ve boyanın bittiğine emin olana kadar sürmek.
Boya kuruduktan sonra yine mümkünse bir gün kurumasına müsade ederek iki kat cila atarsanız boyanızın kalıcı olmasını sağlarsınız.
70 tl lik boyanın 5 tl si desek minderler vardı fakat alacak olsam kapalı çarşıdan tanesi 10 veya 15 tl den alırdım. Kılıf için kumaşıda 15 tl ye aldım. Benim minderlerim olduğu için şu anki fiyatı en az 600 tl olan sediri 20 tl ye elde etmiş oldum. Evimizdeki eski eşyaları elden çıkarmadan önce üzerine biraz düşünmek gerek. 
Oturma minder kılıfını elimde diktim. Burada iki detay var. Birincisi köşe kıvrımlarını tersten geçireceğiniz yatak yüksekliğinde dikmek. İkincisi ise yıkanabilir olması acısından kolay çıkarıp takılabilir olması. Bununla ilgili paylaşıma bir göz atabilirsiniz. Bu arada kol minderleri dikilecek. Eklerim resmini buraya...Sabredemedim paylaştım bu kadarını...


Keyifli paylaşımlarda görüşmek üzere... Yorumlarda buluşalım...



8 yorum:

  1. Ay cok hos olmus bence yaa. Renk uyumunada bayildim :) ellerine saglk

    YanıtlaSil
  2. Geri dönüşüme Harika bir örnek 😀 Derya Baykal mı okuyorum nedir 😀

    YanıtlaSil
  3. Bence çok hoş olmuş. Elinize sağlık:) Güle güle kullanın...

    YanıtlaSil
  4. Emeğinize sağlık harika olmuşlar :) bu arada iadeyi ziyarete geldim ve sevdim blogunuzu takibimdesiniz :)

    YanıtlaSil
  5. Böyle yenilikleri çok seviyorum. Kullandığın renklerde çok güzel, cıvıl cıvıl. Başlangıç gibi durmuyor ama bence devamını da getir...

    YanıtlaSil
  6. Tebrik ederim canım ne güzel olmuş.
    Cıvıl cıvıl iç açıcı...
    Takibindeyim sayende güzel şeyler öğrenmeye başladım 😂
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Eşimle birlikte inceleyip beğendik, tebrik ederiz.

    YanıtlaSil
  8. Tebrikler çok güzel bir değişim olmuş. Elinizden böyle işler geliyor demek ki.

    YanıtlaSil