KOYU CEVİZ ZİGON SEHPALARIM VE SANDALYELERİM BEYAZ OLDU

      Merhaba değerli dostlar...
   Eski eşyaları yenilemeye sehpalarım ve sandalyelerimle devam ettim. Aslında bunu bir ay önce sizlerle paylaşmam gerekiyordu ama affınıza sığınarak geçte olsa paylaşmak istiyorum. 


  Öncelikle görüntü kirliliği yaratmamak adına sadece sandalyelerin bir tanesinin eski halini paylaşacağım. Çünkü hakikaten durum içler acısı. Eğer yenilemek gibi bir düşüncem olmasaydı taşınırken onları elden çıkaracaktım. Evde uygun yer olmadığı için balonda kullandım ve güneş lekesi bile var resimde görebileceğiniz gibi. sehpaları ise 15 senedir kullanıyorum. İtiraf etmeliyim sehpaların durumu sandalyeler kadar kötü değildi ama bu değişiklik onlarada bana da çok iyi geldi. 
Yaptığım işlemleri kullandığım malzemeleri anlatmadan önce söyleyeyim burada sadece yaptığım boya işini anlatacağım. Boyadan sonra masa ve sehpalara dekupaj uygulaması yaptım. Daha sonra sizlerle paylaşacağım. Dekupaj uygulamasının tek başına bir mucize olduğunu düşünüyorum bu sebeple ayrıca paylaşacağım. Boya konusundan sizlerle Çocuk yatağından sedire adlı yazımda bahsetmiştim. Buradaki uygulama da hemen hemen aynı.Fakat burada renk değişimi sözkonusu olduğu için biraz daha hassas bir çalışma gerekiyor.
    Artık uygulamaya geçelim. Öncelikle boyayacağınız ürünün temiz olduğunda emin olun. Sandalyeler balkonda olduğu için boyamadan önce yıkamayı tercih ettim. Sehpaları ise ıslak bezle silmek yetti. Boya işlemi için kuruduklarından emin olmak için bir gün bekledim. Boya olarak önceki yazımdada bahsettiğim gibi polisan X1 kullandım. Aslında ilk yazımı yazdığımda akrilik boyadanda bahsetmiştim ama çok fikir sahibi değildim. İlk polisanı öğrendiğim için onu kullandım Candense veya rich gibi akrilik boyalarda kullanılabilir. Aksesuar ve eşya uygulamalarında hepsini denedim.
  Boyayı son kat hariç kutunun üzerinde yazan ölçülerde sulandırarak kullandım. Son katı sulandırmadan sürdüm. İlk katı sürdükten sonra altı saat kurumaya bıraktım ve ikinci katı sürdüm. Bu aşamalarda görüntü sizi çok rahatsız edecek hatta kapanmayacağını düşüneceksiniz. Ama emin olun üçüncü katı ve o kuruduktan sonra sürdüğünüz son katı uyguladıktan sonra görüntü sizi mutlu edecek. Bir sonraki katı sürmeden mutlaka iyice kuruduğundan emin olun. Bu ürünleri boyarken son kat aralarında bir gün kurumaya bıraktım. Kalıcı olmasını istiyorsanız sabırlı olmalısınız. Boya kalkmaları veya istenen sonucun alınamaması genelde yeterince kurutmadan kat kat boya sürmekten kaynaklanıyor. Boya ile ilgili söyleyeceğim son şey rulonuzdaki boyayı iyice ürüne uygulamanız olacak. Ruloya fazla boya almak veya yeterince sürmemek yani ürüne boyayı yedirmemek yüzeyde akma ve dalgalanmalara sebep oluyor. İlk kat boyayı rulo ile sürdükten sonra rulonun girmediği yerleri fırça ile boyayabilirsiniz. Boya işlemini bitirdikten sonra cilaya geçmeden mutlaka bir gün kurumaya bırakın. Cila olarak yine aynı markanın ağaç cilasını kullandım.  Cila ürünün parlaması güzel görünmesinin yanında çok önemli bir görevi üstlenir. Boyanızı sabitler korur. Özellikle renk değişimlerinde boyada kalkma istemiyorsak kuralına uygun cila uygulaması yapmak zorundayız. Cila altı saat arayla üç kay uygulanır eğer erken başlarsanız bir gün içinde bitirebilirsiniz. Her katı ince ve her yerde eşit uygulamalı en az altı saat kuruması için beklenmeli. Cila işlemide bittikten sonra ben hemen kullanmayı tercih etmedim. Üç dört gün kurumaya bıraktım. Boyanın iyice katılaştığına emin olduktan sonra kullanmaya başladım. Özellikle sandalyeler sürekli kullanıldığı halde iki aydır herhangi bir sıkınyı yaşamadım. 
   Mümkün olduğunca işin pratiğini anlatmaya çalıştım bu konuda söylenecek o kadar çok şey var ki mutlaka atladığı bir şeyler olmuştur. lütfen yorumlarda konuşalım. Dekupaj uygulamasında görüşmek üzere hoşçakalın....😊 


    
       

2 yorum:

  1. Sandalyeler çok güzel görünüyor. Yeni alınmışlar gibi. İyi ki boyamışsınız.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık... Çok güzel görünüyor sandalyeler.

    YanıtlaSil