RESİM İLE DEKUPAJ UYGULAMASI

   Tekrar merhaba sevgili dostlar. Bir önceki paylaşımımda ceviz rengi zigon sehraları nasıl beyaza boyayabileceğimizden bahsetmiştik.



  Şimdi boyadığımız sehpalara dilediğimiz şekilde uygulayabileceğimiz resim uygulamasını anlatacağım. Başta söylemeliyim bu tür uygulamaları evde yapabilmek için öyle çok fazla şey biliyor olmanıza gerek yok. En azından bende durumlar öyle gayet amatörce bir hobi markete gittim. Ben sehpalarımı beyaza boyadım dekupaj ile resim uygulamak istiyorum dedim. Almanız gereken şeyler resimde görebileceğiniz naylon ambalaj içindeki bir çok kırtasiyede bulunan bir resim, dekupaj tutkalı, fırça. Bütün malzemeler bunlar. Burada bilinmesi gereken şey dekupaj işleminin boyadan sonra boya iyice kuruyunca en az bir gün bekledikten sonra yapılması gerektiği. Cila ise dekupaj üzerine yapılır ve hem boyanın hemde resmin sabitlenmesi sağlanır. 
  Dekupaj uygulanacak yüzeyin temiz ve kuru olduğundan emin olduktan sonra işleme başlayabilirsiniz.  Bu işlemi ilk defa yaptığım için bir kaç şekilde denedim. Bence en sağlıklı sonuç vereni resmin arka yüzüne çok ince dekupaj tutkalı sürdükten sonra resmi yerleştirmek. Daha sonra bir penye bez yardımıyla hava kabarcıklarını yok etmektir. Hava kabarcığı kalmaması için resmi yapıştırırken bulaşık süngerinin yumuşak tarafı veya penye bez yardımıyla silme hareketleri yapmak gerekli. Son olarak üzerine tutkal sürdükten sonra yine aynı şekilde veya fırça yardımıyla resim sabitlenerek işlem tamamlanır. 
   Dekupaj işlemi açık renkli ürünlerde tercih edilmelidir. Peçetelik, tepsi, çocuklarımızın dolaplarını renklendirmek, masa, sehpa ve şimdi aklımıza gelmeyen  bir çok üründe rahatlıkla tercih edebililir.  
   Eğer yapmak isteyip de cesaret edemiyorsanız, küçük bir şişe tutkal ve resmin size maliyeti maksimun 10 tl olacaktır. Küçük bir üründe denemenizi tavsiye edebilirim... Başlamadan önce bir kaç uygulama videosu seyrettiğimide unutmadan söyleyeyim.
   Umarım işinize yarayacak hayatınıza renk katacak bir paylaşım olmuştur. 
   


   

1 yorum:

  1. Başarıli bir yorum olmus devamıni bekliyorum harika bir paylasim olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil