DOĞRU PİŞİRİRSEK MAKARNA CANDIR


   Önceki yazmız da glisemik indeksin diyet yaparken ne kadar önemli olduğunu ve bunun sebebini konuşmuştuk. Hedefimiz birazda pratik kilo verme yöntemleri belirleyip bunları günlük hayatımız da uygulamak. Bu sebeple bize kilo aldıran ama italyanlara aldırmayan  makarna hakkında pek de bilmediğimiz bir gerçeği konuşacağız şimdi.


    Sizinde vaktinizi fazla almamak için bu konuyu uzatmayacağım. Özetle ne yapıyoruz makarnayı 7 dakika haşlıyoruz. Çünkü haşlandıkça glisemik indeksi artıyor bunun sebebiyse yumuşadıkça sindiriminin kolaylaşması.
    
   İtalyada kişi başına düşen makarna tüketimi bizimkinden 5-6 kat fazla olmasına rağmen hala bir çoğunun filinta gibi olmasının sebebi de bu olsa gerek.
   Birde söylemeden geçemeyeceğim makarna karbonhidrad grubunun en masumlarından doğru pişirilirse glisemik indeksi 40 - 50 lerde. Bunu öğrendiğim gün denedim tabi soslardan taviz vermeden gayette lezzetli bütün aileden de tam not aldı... Yine de fazla kaçırmayın afiyet olsun  :)


    Sonraki yazılar
  • Pişirirken glisemik indeks
  • Pratik tariflere de teknik bir sorun yüzünden bir türlü başlayamadık atlamayayım diye yazdım buraya..
  • Kahvaltı ( Pratik gün aşırı kahvaltı)
  • Niyet mi Diyet mi?
  • Akşam yemekleri
  • Makarna ziyafeti



6 yorum:

  1. Meraba :) hosgeldin aramıza. Bende makarna hastasıyım acayip severim cokda yaparim ama zayifim :) tekrardan hosgeldin :) takipdeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hoşbuldum :)Teşekkür ederim çok mutlu oldum :) Bende çok severim makarnayı bu arada :) Makarnalı ziyafetler veriyoruz ilk yaptığımızda resimli paylaşacağım :)

      Sil
  2. Hoş geldiniz.
    Makarna, çoluk çocuk her dönem yaşta sevilen bir yiyecek. ben de sevdim her zaman. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok pişirilirse daha iyi olacağını düşünmüşümdür. Sizin de belirttiğiniz gibi, sindirimi daha kolay olur diye.
    Fazla yemediğimden kilo açısından bir problemim yok. Sevdiğin herşeyi ye, ama az ye. Benim de görüşüm bu. :)

    YanıtlaSil
  4. genclıgımde makarnacı muzeyyen derlerdı bana yas 70 ıs bıtmıs derlerya artık yapmayıda unuttum galıba torunum cok guzel pısırıyor bende yıyorum ne mutlu bana sayfan hayırlı olsun kızım

    YanıtlaSil